ישראל על הצבעת הסיפוח באוקראינה: "לא מכירים בתוצאות"

שלמה ריזל No Comments on ישראל על הצבעת הסיפוח באוקראינה: "לא מכירים בתוצאות"

בישראל ובמערב דוחים את תוצאות משאלי העם שמבצעת רוסיה בשטחים הכבושים באוקראינה | ברוסיה מדווחים: 97% מהאוקראינים המתגוררים במחוזות דונייצק, לוהנסק, זפוריז'יה וחרסון – שנכבשו ע"י הצבא הרוסי – תומכים בסיפוח

קייב צילום: הפדרציה היהודית באוקראינה
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עם צאת החג יצא עמנואל נחשון, דובר משרד החוץ בהודעה חריגה המבקרת את צעדי רוסיה באזורי הכיבוש באוקראינה: "ישראל מכירה בריבונות ובשלמות הטריטוריאלית של אוקראינה, ולא תכיר בתוצאות משאלי העם במחוזות המזרחיים של אוקראינה".

בשעות אלו מסתיימת ההצבעה במשאל העם על סיפוח השטחים הכבושים בחרסון וזפוריז'יה, וברפובליקות הבדלניות לוגנסק ודונייצק שבמזרח המדינה. על פי הפקידים הרוסיים, ההצבעה במשאל שהחלה ביום שישי היא חובה על כל התושבים. אחרי שבחלק מהמקומות נשלחו קבוצות של חמושים לאתר אנשים שלא לקחו חלק במשאל העם, ובמערב מטילים ספק גדול באמינות התוצאות ובחופש הבחירה.

על פי ההערכות, ההחלטה על ביצוע משאלי העם הגיעה על רקע ההתקדמות הדרמטית במתקפת הנגד האוקראינית, שבה נכבשו מתחילת החודש כבר אלפי קמ"ר. ההערכה היא שלאחר שמשאלי העם "יכריעו" על סיפוח אותן טריטוריות לרוסיה – אוקראינה תימנע מלתקוף אותן מחשש שהן כבר יהוו שטח בפדרציה הרוסית, ולא שטח כבוש באוקראינה.

למרות זאת, ולנוכח התייצבות המערב לצד האוקראינים, גורמים רשמיים באוקראינה הבהירו בתחילת השבוע שעבר שהדבר לא ימנע מהם להמשיך לתקוף באותם אזורים "עד לשחרור מלא של כל האזורים הכבושים".

ברוסיה מדווחים: 97% מהאוקראינים המתגוררים במחוזות דונייצק, לוהנסק, זפוריז'יה וחרסון – שנכבשו ע"י הצבא הרוסי – תומכים בסיפוח.



0 תגובות